Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 144

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 144 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 144

Sağ kalan eliyle karşı taraftaki sahillerin öte tarafında, yeşil ve mor tepelerin arkasında meçhul ve uzak bir yeri işaret etti:
– Oraya, dedi, oraya… Fakat; benim için değil, benim için her şey geçmiş ola… (Gözleriyle vücudunun sağ tarafını gösterdi) Bu halde nereye gidebilirim? Orada ne işe yarayabilirim? Fakat siz…
Tepeden tırnağa kadar, esaretten gelen silâh arkadaşını süzdü ve tekrar etti:
– Fakat, siz…
Namık, kalbinin hopladığını hissetti. Gözlerinde yeni bir ümidin, yeni bir emelin, yeni bir tasavvurun şulesi parladı. Çoktan beri kendisini bu kadar kuvvetli, bu kadar cuşişli bulmamıştı. Başında ilk gençlik demlerine mahsus bir sarhoşluk vardı. Evet, oraya gidecekti; ruhların birliğini yapan hava oradaydı.
(…)
Yakup Kadri KARAOSMANOĞLU, Bir Serencam
Kelime Dağarcığı:
avdet: Dönüş. cuşiş: Coşkulu. mevkuf: Tutuklu.

1. Okuduğunuz metinden alınmış aşağıdaki paragrafta kullanılan anlatım teknikleri ile anlatım türünü tablodaki boşluklara yazınız.

  • Cevap:

2. Metinde yer alan karşılıklı konuşmalar olmasaydı anlatımın daha etkili olup olamayacağını gerekçeleriyle yazınız.

  • Cevap: Karşılıklı konuşmalar metne hareketlilik verir, tek bakış açısıyla okumanın getireceği monotonluğu engeller. Metin, “anlatma” tekniğiyle tamamlansaydı tekdüze ve sıkıcı bir anlatım olabilirdi. Burada karşılıklı konuşma tekniğinin tercih edilmesinin diğer bir sebebi, okuyucunun dikkatini çekmek, onu olay içinde yaşatmaya çalışmaktır. Konuşmaya odaklanmak daha kolaydır, anlatıcı aradan çekildiği için okuyucunun karakterlerle empati kurması kolaylaşır. Neticede eserde verilmek istenen mesajın hislerle de algılanması sağlanır. İnsanoğlu hissettiklerinden daha çabuk etkilenir ve bunları unutmaz. Usta yazarlar bunu bilirler, anlatımı güçlendirmek, anlatılanı daha etkili bir şekilde aktarmak için en iyi yöntemleri seçerler.

3. Hikâye kahramanı Namık’ın İstanbul’da esaretten önceki hayatını geriye dönüş ve özetleme teknikleriyle kurgulayınız.

  • Cevap: Bundan dört yıl önce Mekteb-i Mülkiyeden mezun olduktan sonra Maarif’te iyi bir mevkide iş buldu. Dolgun bir maaş alıp konakta yaşıyor, her yönüyle rahat bir hayat sürdürüyordu. İyi kalbi, onu etrafına kolaylıkla sevdirdi. Boğaziçi mehtaplarında kayık gezintileri, mektep arkadaşlarıyla sohbetler en sevdiği eğlencelerdendi. Büyük Harp başladığında vatan aşkıyla coşan bu gençler, cepheye gitmeye karar verdiler. Lakin işgalci İngilizlerin baskınlarından birinde o da esarete mahkûm oldu.

4. Hikâye kahramanı Namık’ın psikolojisi hangi anlatım teknikleriyle aktarılmıştır? Kullanılan bu teknikler, sizce okuyucunun onu anlamasına nasıl bir katkı sağlamaktadır?

  • Cevap: “İç çözümleme” ve “iç konuşma” teknikleriyle kahramanın psikolojisini anlayabiliyoruz. Bu teknikler, hikâye karakterinin ruhsal özelliklerini okuyucuya iletmek için özellikle kullanılan araçlardır. Ayrıca yazar “anlatma” tekniğiyle de kahramanın duygularıyla ilgili açıklamalarda bulunmuştur. Kahramanın yaşadığı ruhsal sarsıntı, okuyucu tarafından bu teknikler sayesinde nedenleri ve tüm boyutlarıyla algılanabilecek biçimde anlatılmıştır.

10. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 144 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

☺️ BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Yorum Yap

** Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!