“7. Sınıf Meb Yayınları Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 34 Cevabı” ise önce sorular yazıldı daha sonra kitabın üzerinde çözülerek gösterildi. Önce sorular hemen ardından ise cevaplar mevcuttur.
7. Sınıf Meb Yayınları Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 34 Cevabı
SORULAR
7. Sınıf Meb Yayınları Hz. Muhammed’in Hayatı Sayfa 34 Cevabı
621 yılında gerçekleşen Birinci Akabe Biatı sonrasında Yesribli Müslümanlar, Peygamber Efendimizden İslam’ı öğrenmek ve daveti yaymak için bir “öğretmen” istediler. Bunun üzerine Peygamber Efendimiz, gayretli ve yetenekli genç Mus’ab b. Umeyr’i (r.a.) ‘İslam’ın ilk öğretmeni’ olarak ve daha sonra ise görme engelli bir sahabi olan Abdullah ibn Ümmü Mektum’u (r.a.) Yesrib’e gönderdi. 622 yılına gelindiğinde yine hac mevsiminde Yesribli Müslümanlar, çok daha kalabalık olarak tam yetmiş beş kişi Mekke’ye geldiler. İçlerinde iki de kadın vardı. Bu kadar kalabalık olmalarında Mus’ab b. Umeyr’in (r.a.) çok önemli katkıları olmuştur. O, yumuşak huylu olması ve insanları ikna edebilme yeteneğiyle Yesriblilere tam bir “öğretmenlik” yapmıştır.
Peygamberimizin hicretinden önce Yesrib şehrindeki dinî hayat hakkında sunu hazırlayınız.
- Cevap: Peygamberimizin hicretinden önce Yesrib şehrindeki dini hayat kısaca şöyledir:
Medine’de putperest Araplarla, Yahudiler aynı coğrafi mekânda kabileler halinde yaşıyorlar; birbirlerinin inançlarına müdahale etmeden inanç ve ibadetlerini kendi içlerinde gerçekleştiriyor; ancak çarşı-pazarda ticari işlerde ve bazı merasimlerde bir araya geliyorlardı. Dini inanç açısından semavi bir dine ve Peygambere tabi olmaktan dolayı Yahudiler kendilerini Araplardan üstün görürler, dinlerini onlara kabul ettirmek için de hiçbir gayret sarf etmezlerdi. Araplar da dini olarak Yahudileri kendilerinden üstün kabul ederlerdi. Onlarla olan ilişkilerinden dolayı risalet, ahiret, cennet ve cehennem gibi mefhumlara da inanıyorlardı.
Siyasi yönden putperest Araplar Yesrib’de hâkim konumda olmalarına rağmen, ancak iki kardeş kabilenin birbirleriyle olan çatışmalarından dolayı, merkezi bir idareye sahip olamamışlardı. Gerek merkezi bir idarenin olmayışı, gerekse kabileler inançlarını kendi içlerinde mahalli olarak yaşattıklarından dolayı, şehir merkezinde mevcut putperest inancın etkisi ve tesirleri pek hissedilmiyordu. En önemli putları olan Menat, şehrin dışında günlük hayattan oldukça uzakta, ancak özel zamanlarda ziyaret edilebiliyordu. Onun için Yesrib toplumunda, toplu dini ayinler ya da tapınma şekilleri şehir hayatında etkin konumda değildi. Herkesin kendi evinde özel putu ve putu için oluşturduğu köşesi vardı. Bundan dolayı şehir dışında Menat’ın yanında yaptıkları törenler ve Mekke’ye giderek yaptıkları hac ve umre dışında; şehirde inançlarının tezahürü olan başka toplumsal ibadet şekilleri görülmezdi.
7. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 34 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.