Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 61

11. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 1 Cevapları Meb Yayınları’na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 61

8. Gazâlî ve İbn Rüşd’ün inanç-akıl ilişkisi görüşlerini karşılaştırınız.

  • Cevap: Müslüman bir düşünür olarak İbn Rüşd, Aristoteles’in düşüncelerini olgunlaştırmıştır; “Diyebiliriz ki, İbn Rüşd, Aristoteles’in felsefi sistemini anlamış, özümsemiş ve adeta eritip yeniden kalıba dökmüştür. İbn Rüşd varlığı ilk hakikat, hakikatı ise her şeyin özü olan cevher olarak açıklar; “Hakikaten var olan varlık cevherdir ve geri kalan diğer her şeyin nedeni de odur.”Gazali’nin fikirlerine bakıldığında ise felsefe ve tasavvuf etkileri görülmektedir. Ancak onun düşünce hayatında önemli bir yerde olan bilgi meselesinde amaçlanan hakikatin bilgisine ulaşmaktır. Kesin bilgi olan hakikatin bilgisine tasavvuf yolu ile ulaşılacaktır düşüncesini savunur.

9. Patristik felsefe ile skolastik felsefe arasındaki temel farklar nelerdir?

  • Cevap: Patristik Felsefe
    Platonculuk ve Platon’un öğretileri ön plandadır.

    M.Ö. 8. yüzyıla kadar devam etmiştir.

    Düşüncelerinin temelinde inanç ve tanrı yer almaktadır.

    İnanç akıldan üstün tutulmuştur.

    Skolastik Felsefe
    Aristoteles ve onun öğretileri ön plandadır.

    8. ve 15. yüzyıllar arasında benimsenmiş ve varlığını sürdürmüştür.

    Düşüncelerin temelinde akıl yer almaktadır.

    Bu dönemde din ile felsefe birbirinden ayrılmaya başlamıştır.

Aşağıdaki çoktan seçmeli sorulan okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
10. Clemens’in “Anlamak için inanıyorum.” yargısını A. Thomas “İnanayım diye biliyorum.” yargısına dönüştürmüştür. Bu dönüşümün akıl ile inanç ilişkisi açısından farkı aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
A) Aklın inançtan önce gelmesi
B) İnancın akıldan önce gelmesi
C) Akıl ve inancın birbiriyle açıklanması
D) Akıl ile inancın alanlarının farklı olması
E) İnancın aklın sınırlarını geçmesi

  • Cevap: D

11. Zihnin izlenimlerini kullanarak nesneler hakkında genel bilgiye ya da kavramlara ulaşılır. Bunlar aracılığıyla insan, gerçekliğin evrensel bilgisini elde etme imkânı bulur.
Hristiyanlık felsefesinde bu konunun işlendiği problem aşağıdakilerin hangisinde yer almaktadır?
A) Tümeller problemi
B) Kötülük problemi
C) Tanrının varlığı
D) Ruhun ölümsüzlüğü
E) Tanrı-evren ilişkisi

  • Cevap: A

12. Hacivat ve Karagöz, gölge oyununda oldukça tanınan karakterlerdir. Perdenin arkasında zorunlu bir el tarafından hareket ettirilmeye ihtiyaçları vardır. Onların varlık nedenleri izleyenleri düşündürme, güldürme ve şaşırtmadır. Perdenin arkasına geçemez ve kendilerine ruh veren varlığı bilemezler. Oyunu bitiren elden sonra ne Hacivat ve Karagöz’ün perdeye yansıyan gölgeleri ne de perde kalır. Gölge oyunundaki perdenin ön ve arkasında yer alan varlıkların varoluşlarında bahsedilen farklılık, aşağıdaki seçeneklerde verilen görüşlerden hangisini açıklar?
A) İbn Sînâ, “sudûr görüşü”
B) El Kindî, “yaratıcı-âlem görüşü”
C) Augustinus, “ruhun ölümsüzlüğü görüşü”
D) Tertullian, “akıl-inanç görüşü”
E) İbn Haldun, “toplum ve devlet görüşü”

  • Cevap: A

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

☺️ BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
3
confused
1
clap
1
love
1
sad
1
unlike
1
angry
0
happy