Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 53

11. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Meb Yayınları’na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 53

Aşağıdaki metni okuyup metinden hareketle verilen soruları cevaplayınız.
Aristo, Platon ve Plotinos’un eserleri Arapçaya çevirildikten sonra İslam filozofları tarafından yorumlanmıştır. Fârâbî, Aristoteles’in “Nikomakhos Ahlakı” adlı eseri üzerine olan şerhinde (İbn Rüşd’ün belirttiğine göre) şöyle demiştir.
“İnsan için bu hayattaki en üstün iyi, bilgiye ulaşmaktır. Fakat ölümden sonra insanın başka forma girdiğinin söylenmesi masaldır, zira doğan ve ölen hiçbir şey ölümsüz olamaz.”
İbn Rüşd öğretilerinin Katolik inanca aykırı olduğunu düşünen A. Thomas karşı eserler yazmıştır. İbn Rüşd’ün “Evrenin ezelî-ebedî olmayıp yoktan yaratıldığı” düşüncesi de devam ettirilmiştir.
Robert HAMMOND, Farabi Felsefesi ve Ortaçağ Düşüncesine Etkisi

Aquinalı Thomas, İbn Rüşd’ün düşüncelerini nasıl değerlendirmiştir?

  • Cevap: Evren biz var oldukça olacak biz durdukça da duracak bir yer değil tam aksine yoktan hiçlikten ancak bir yaratıcının isteği ve gücüyle ortaya konulmuştur bu bakımdan da yaratıcının kudretinin kabul edilmesi esas alınmalıdır düşüncesini savunur.

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

☺️ BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
53
angry
10
unlike
3
sad
1
happy
1
love
1
confused
0
clap