Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 436

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 436 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 436

Kelime Dağarcığı:
cidal: Savaş. tango: Aşırı bir biçimde son modaya uyarak giyinmiş (kadın).

1. Aka Gündüz Millî edebiyatın kurucuları arasında yer almış, sade dille yurt sorunlarını, yurt gerçeklerini ortaya koymuş bir sanatçıdır. Sanat titizliğini, biçim kaygısını her zaman gözetmemiş, duygusal-gerçekçi bir halk yazarı olarak kalmıştır.

Bu açıklamada yer alan “duygusal-gerçekçi bir halk yazarı” ifadesinin okuduğunuz metindeki yansımalarını belirtiniz.

  • Cevap: Köylü kızının (Fatma) memlekette verilen kurtuluş mücadelesinin içinde olmasına ve mücadelenin şartlarına yakından tanık olmasına karşın herkesin bu mücadeleye katılmasını dilemesi duygusal-gerçekçi bir yaklaşımdır. O koşulların yansıtılması ve karakterler gerçekçi olabilir ama herkesin memleketi kurtarmak için el ele vermesini istemek duygusalcadır.

2. Okuduğunuz metinde köylü kızı Fatma karşılaştığı şehirli kadınlarla konuşur. Aralarındaki bazı farklara rağmen bu kadınları birleştiren unsurlar nelerdir?

  • Cevap: Duygu ortaklığıdır. Bu duygu ortaklığında hem vatanı kurtarma isteği hem de bu isteğin gerçekleşeceğine olan inanç vardır.

3. “Millî edebiyat” ifadesi ilk defa, 1911 yılında çıkmaya başlayan Genç Kalemler dergisinde geçer. “Halka doğru” hareketi ile ve gözleme dayanarak her tabakadan halkın hayatı konu alınıp işlenirken millî mücadeleyi kucaklayan bir anlayış da benimsenir. Dil sadeleşir, millî kaynaklara yönelinir. Dönemin öne çıkan romancıları arasında Ömer Seyfettin (Yalnız Efe), Halide Edip Adıvar (Ateşten Gömlek, Sinekli Bakkal), Yakup Kadri Karaosmanoğlu (Yaban, Kiralık Konak, Hüküm Gecesi), Refik Halit Karay (İstanbul’un İç Yüzü, Bugünün Saraylısı), Ahmet Hikmet Müftüoğlu (Gönül Hanım) sayılabilir.

a) Cumhuriyet dönemi sanatçılarından da Millî Mücade’yi konu olarak işleyen sanatçılar (Kemal Tahir- Yorgun Savaşçı, Esir Şehrin İnsanları, Ahmet Hamdi Tanpınar-Sahnenin Dışındakiler, Tarık Buğra-Küçük Ağa vb.) olmuştur. Sizce o dönemi yaşayıp da anlatanlarla sonradan konu olarak işleyen sanatçıların eserlerinde farklılık olur mu? Gerekçelerinizle birlikte açıklayınız.

  • Cevap: Millî Mücadeleye tanık olan sanatçılar o dönemin gerçekliğini belki daha gerçekçi anlatırlar ama duygusal davranmaları da kaçınılmaz olur. Çünkü topyekûn bir milletin hayatta kalma mücadelesine yakından tanıklık ediyorlar. Daha sonraki dönemlerde artık sanatçılar o duygusal atmosferden uzaklaşıldığı için tarihsel olaylara nesnel bakma olanağına sahip olacaklardır.

b) Siz Millî Mücadeleyi konu alan bu romanlardan birini okumak isteseniz hangi dönemde yazılanı tercih edersiniz? Niçin?

  • Cevap: Ben Millî Mücadele Döneminde sıcağı sıcağına yazılanı okurum. Çünkü yazar bizzat yaşadığı ya da etrafındaki insanlardan dinlediklerini yazdığından anlattıklarının daha etkileyici olacağını düşünürüm. Ben Cumhuriyet Döneminde yazılanı okurum. Çünkü yakın döneme geldikçe anlatım olanakları, teknikler daha çok gelişiyor. Eski dönemlerin eksik yönleri bu romanlarda tekrarlanmıyor.

10. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 436 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

☺️ BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Yorum Yap

** Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!