10. Sınıf Bilim ve Kültür Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66 Cevabı
2017 – 2018 Eğitim Öğretim yılıyla birlikte pek çok ders ve çalışma kitabı değişti. Değişen kitaplardan biri de “10. Sınıf Bilim ve Kültür Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları” oldu. Kitabı incelediğimizde ise Bayram GÜLEÇ, Güler GÜLEÇ, Zekai TAŞIN tarafından kaleme alındığını görüyoruz. Kitapta görseller ön plana çıkarılmış ve görsel tasarım ise İsmail UNURLUER tarafından yapılmış.
“10. Sınıf Bilim ve Kültür Yayınları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları” ise önce sorular yazıldı daha sonra kitabın üzerinde çözülerek gösterildi. Önce sorular hemen ardından ise cevaplar mevcuttur.
10. Sınıf Bilim ve Kültür Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66 Cevabı
Hz. Peygamber’in (s.a.v.) insani özelliklerini sınıfça konuşarak listeleyiniz.
Cevap:
- Peygamberimiz çocukları çok sever onları kucağına alıp okşardı
- Peygamberimiz son derecede alçak gönüllü idi
- Zengin fakir ayrımı yapmazdı
- Hastaları ziyaret eder,iyileşmelri için dua ederdi
- Bir meclise gittiği zaman boş bulduğu yere otururdu
- Peygamberimiz ayaklerını başkalarına karşı uzatmazdı
- Peygamberimiz elbisesini kendi eliyle yamar ve ayakkabısını kendi onarırdı
- Peygamberimiz başkalarına yük olmazdı
- Peygamberimiz kadınlara son derecede nazik davranır ev işlerinde onlara yardım ederdiBu konuyla ilgili peygamberimizin bir sözü vardır;”Sizin en hayırlınız kadınlara karşı iyi davranandır”demiştir
- Peygamberimiz misafiri çok sever ,onlara bizzat kendi hizmet ederdi
- Peygamberimiz Müslüman olan ve olmayana eşit davranırdı
- Peygamberimiz hiç kimseye kötü söz söylememiş,kırıcı bir davranışta bulunmamış ve ömründe kimseyi azarlamamıştır
- Peygamberimiz güler yüzlü tatlı sözlü idi
- Peygamberimiz başkaları konuşurken onları dinler,sözlerini kesmezdi
Peygamberleri diğer insanlardan ayıran hususlar nelerdir?
- Cevap: Tebliğ: Allah’tan aldıkları vahyi insanlara aynen iletmeleri.
Fetanet: Üstün zekalı olmaları.
Sıdk: Doğru sözlü olmaları.
Emanet: Güvenilir olmaları. Bu sebeple peygamberimize ( s.a.v. ) ” Muhammed-ül Emin ” lakabı takılmıştır.
İsmet: Günah işlememeleri. Peygamberler günahlardan kaçınırlar ama insan oldukları için küçük günahları olabilir.
Hz. Muhammed’in (s.a.v.);
1. Şahit,
2. Müjdeci,
3. Uyarıcı,
4. Aydınlatan bir ışık olması ne demektir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
- Cevap:
Şahit: Hem Peygamber, hem de ona inananlar, insanlar için şahit ve örnektir: “Böylece sizi, insanlara şahit ve örnek olmanız için, tam ortada bulunan/ortayolcu bir ümmet kıldık. Peygamber de size şahit ve örnektir. Senin yöneldiğin yönü, Peygamber’e uyanları, cayacaklardan ayırdetmek için kıble yaptık. Doğrusu Allah’ın yola koyduğu kimselerden başkasına bu ağır bir şeydir. Allah, ibadetlerinizi boşa çıkaracak değildir. Doğrusu Allah, insanlara şefkat gösterir, merhamet eder.” (Bakara, 2/143)
Müjdeci: Bütün peygamberler, müjdeci ve uyarıcıdır; onlara gönderilen ve kendilerinin özelliği olan müjdeci-uyarıcı sıfatlarıyla neredeyse daima yan yana zikredilen ilâhî kitaplar, insanların ana rehberidir: “İnsanlar bir tek ümmetti. Allah peygamberleri müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdi; insanların ayrılığa düşecekleri hususlarda aralarında hüküm vermek için onlarla birlikte hak Kitaplar indirdi. Ancak Kitap verilenler, kendilerine belgeler geldikten sonra, aralarındaki ihtiras yüzünden onda ayrılığa düştüler. Allah, inananları, ayrılığa düştükleri gerçeğe kendi izniyle eriştirdi. Allah dilediğini doğru yola eriştirir.” (Bakara, 2/213) Bu temel gerçeğin bir uzantısı olarak, Hz.Muhammed (s.a.) müjdeci ve uyarıcıdır, Kur’an da ana rehberdir: “Kur’an’ı ancak hak olarak indirdik ve o da indiği gibi hak olarak kaldı. Seni de yalnız müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik.” (İsrâ, 17/105. Ayrıca bk. Yâsîn, 36/1-4; Furkan, 25/1); “Biz seni sadece müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. De ki: Ben buna karşı sizden bir ücret değil, ancak, Rabbine doğru bir yol tutmak dileyen kimseler olmanızı istiyorum.” (Furkan, 25/56); “Doğrusu seni şahit, müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Ey insanlar, siz de Allah’a ve Peygamberi’ne inanasınız, ona yardım edesiniz, O’na saygı gösteresiniz ve O’nu sabah akşam tesbih edesiniz.” (Fetih, 48/8-9)
Uyarıcı: Peygamberimizin görevlerinden biri de aymazlık içinde bulunan insanları uyarmak, onlara hakkı ve doğruyu hatırlatmaktır. Peygamberimize bu görev ilk olarak :
“Ey örtüsüne bürünen! Kalk ve uyar.” ( Müddessir 1-2) ayetiyle verilmişti. Bir başka ayette Allah, Peygamberimize şöyle seslenir:
“Ey Peygamber, biz seni bir şahit, bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdi.” (Ahzab, 45.)
Hz. Muhammed (s) Allah’ın dinine uymaları konusunda insanları uyarmış, daha önce aymazlık içinde haksızlık ve kötülük yapan toplumların nasıl felaketlerle karşılaştıklarını hatırlamış, kendi sonlarının da aynı şekilde olmaması için hakka uymaları gerektiğini bildirmiştir.
Aydınlatan bir ışık olması: Hz.Muhammed’in (s.a.) bir kısım peygamberî özelliklerinin topluca yer aldığı Ahzâb, 33/45-48 âyetlerinde şahit, müjdeci ve uyarıcı olmasının yanında, Allah’a çağrıcı ve aydınlatan ışık özellikleri de sayılmıştır.
Peygamberin temel görevi, insanları Allah’a ve doğruya çağırmaktır: “Allah’ın ayetleri sana indirildiğinde sakın seni onlardan alıkoymasınlar. Rabbine çağır, sakın müşriklerden olma. (Kasas, 28/87)” “Rabbine davet et, sen şüphesiz doğru yol üzerindesin.” (Hacc, 22/67-69); “Peygamber sizi, Rabbinize inanmaya çağırdığı halde, Allah’a niçin inanmazsınız? Hem O, sizden söz almıştı, inanmışlar iseniz; bu çağrıya koşun. Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için kuluna, apaçık ayetler indiren O’dur. Doğrusu Allah, size karşı şefkatlidir, merhametlidir.” (Hadîd, 57/7-9); “Aslında sen onları doğru yola çağırıyorsun ama, âhirete inanmayanlar bu yoldan sapmaktadırlar. Biz onlara acısak ve başlarındaki sıkıntıyı gidersek bile, azgınlıkları içinde bocalayıp kalırlar.” (Mü’minun, 23/4-75)
Aydınlatan Işık Peygamber
Yüce Allah, ilâhî bildirimlerini insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için yapmaktadır. Onun ilâhî kitapları, bunun için birer nurdur. (Nisa, 4/174; En’âm, 6/91; İbrahim, 14/1) Bu çerçevede Kur’an da bir nurdur